Sjukhuset hela dagen !

Jahopp då har man varit på sjukhuset hela dagen idag då "/ fy och blä säger jag !

Igår ringde det en sköterska fån ortopeden och frågade om jag kunde komma redan som idag klockan halv tio , för en undersökning. Jag bad henne ringa upp om en liten stund för att kolla med barnvakt och så eftersom fisnisse är sjuk :(

Eftersom ca 30 minter ringde hon upp igen ,och jag sa att jag kunde komma . Jag kände att jag inte kunde säga Nej. Man vet ju aldrig när nästan tid kommer, har man otu kand et dröja flera månader . Och det ha jag inte tid med..

Idag vilket fall som helst så kom jag in till sjukhuset redan 08.50 bussarna gick inte bättre än att jag var tvungen att åka så tidigt. Men det var ganska skönt för då kunde jag virra omkring för mig jsälv och hitta vägen till ortopeden. Jag var tvungen att gå någon lustig väg, inte den somjag brukar gå när jag ska dit. Men jag hittade rätt i alla fall :)

Jag hade ju fått tiden till halv tio, men tio i tio kommer det ut en sköterska och ropar upp mitt namn och berr mig följa med, jag får sätta mig utanför ett undersökningsrum och vänta yttligare en stund. Där blev det inte så långdraget.. Doktorn tittde och klämde och kände på min vad och hälsena, och fot. Han tyckte det va konstigt att jag intekommit in tidigare, men det är ju inget jag kunde göra något åt och det förstog han mycket väl :) Sedan skickade han mig vidare till ultraljud, föf att se så det inte va någon muskelskada eller liknande. Läkaren sa att jag kunde få vänta kanske 20 minter.

Jag gick bort och anmälde mig, som man ska göra. Och sattemig där sköterskan visade mig. Men tiden gick och tigkc. När de hade gått nästan en timme gick jag bort och frågade en personal hur länge jag skulle vänta så sa hon 5 minuter till. Okeej, tänkte jag.. Men tiden gick och gick. När klockan var kvar i tolv så kom det sköterska fram till mig och sa att jag kunde gå ner och äta något om jag ville för det skulle ta väldigt lång tid till. Halv ett ungefär skulle jag kunna komma in igen, så jag gick ner för att äta. Då tar de inte kort i caféferian , gick bort till bakomaten för att ta ut pengar. DÅ FUNKAR INTE BANKATOMATFANSKAPET ! FAn vad jag blev arg ! Jag hade 35 kr löst. Det räckte till en smörgås, och det skulle inte räcka långt . Det kände jag lång väg ! Snacka om att jag var hungrig sen. Jag visste ju inte hur långa jag skulle vara tvungen att vänta heller så det gjorde itne saken bättre. Men jag åt min smögås, och vad nöjd.

Kvart över ett kom jag in och fick göra mitt ultraljud, vilket inte såg jättebra ut, men det är ju inte så konsigt när man haft ont i snart 4 månade "/


Inom 10 dagar får jag veta om det blir OPERATION eller inte ! HJÄLP !


/ Angelicaaa

Kommentarer
Postat av: petra och bebisen Felicia

oj..!! Är allt bra annars då???

2009-03-24 @ 15:39:37
URL: http://rockisnotdead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:Angelica
Kom ihåg mig?

E-postadress: [email protected]

URL/Bloggadress: http://mammaangeliicaaa.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0