En upplevelse i Norrköping

Igår var jag, Amanda och min bror inne i stan för att köpa en telefon med ABONNEMANG till mig "/ :DJjag och Amanda åkte buss in, Max var hemma hos mormor ist för att sitta i en varmt buss/bil . Och det gick betydligt mycket fortare än v ad det skulle ha gjort om Max varit med . Det tar ju lite längre tid när barnen ska vara med om man säger så, inte för att de är ivägen eller så, men det gör bara det :P

När vi hade gått av bussen va Amanda hungrig så det var ju bara att sätta isg och äta någonstans, och det fick bli Istanbull chicken kebab . Gott var det, men jag var dock inte så jätte hungrig, men det är ju så himla mycket mat så det var ju bara att äta upp, för kasta maten går ju inte att göra ! Inte när det  kostar pengar , inte så mycket pengar som det där kostar :P haha. Nu kommer jag vara tvungen att bli snål vett ni om jag ska ha abonnemang och gejer :P haha .

När vi var klara med maten skulle vi gå och byta ett par skor som Amanda hade köpt dagen innan tioll hennes brors bröllop. Det tyckte självklart hon var pinsamt . " Tänk om det är samma som jobbar idag som det var igår ?! " haha. Du är ganska rolig ibland du stumpan :D

Sen bar det av att träffa min bror någonstans nere på stan. Han jobbade ju samtidigt så jag fick anpassa mig efter honom och hans telefonsamtal , men det gick bra :) Jag kunde ju inte gå själv, för då skulle jag kommit hem med den dyraste telefonen, och det dyraste abonnemanget som finns. Eller kanske inte, men det den dyraste telefonen, för det var den jag ville ha egentligen. Då sa min plånbok ifrån om jagj säger så. Iaf till vi skulle gå till sista stället för där låg den itne ens framme eftersom att den är så himla dyr ! Vet ni vilket telefon jag pratar om ? Nya Sony ERiksson, W995.. Den är jkjättefin, och en väldigt bra telefon säger alla som har den. Det är ju som att ha med sin en digital kamra i väskan. Jag skulle aldirg våga ta med den ut på stan , speciellt inte om jag skulle gå ut på krogen eller så , då skulle den få stanna hemma ! Aldrig att jag skulle ta med den ut så inte. Speciellt inte om man inte är nykter liksom ! Då kan ju den hamna vart som hestl och det skulle nog inte vara bra !

Jag va ju tvungen att gå runt till alla ställen och se vad de hade att erbjuda för olika abonnemang. Telia har ju själv typ 4 olika abinnemang att välja på så det är inte så lätt, och sen blir jag så himla förvirrad efter ett tag med . Det är så himla mycket siffror att hålla reda på. Jag fick ett papper på alla priser och allting. Jag hittade ett sbonnemang som jag skulle kunna tänka mig att ha. Max 25 eller vad det hette? Det verkade vara ganska billigt, och hade det jag ville ha. Jag tog pappret och gick min kos fö att tänka igenom allting och alla siffror :P

Sen blev det fika dags ! Bror bjöd mig på en cola och en STOR chokladboll :) Tack bror! Du är bäst ! Det var en trevlig , men snabb fika. För vi alla ville ju komma hem till fredags eftermiddagen :) Där vi saatt och pratade hit och dit, så kom jag på att jag kunnde nog inte ha den telefonen som jag egentligen ville ha. Jag har inte råd med den helt enkelt ! Vi tänkte gå tillbaka till tre för att kolla igen och se vilka telefoner de hade som ingick i priset om man säger. Men då kom min braiga bror på att vi skulle gå till The phone House och kolla. Tur var väl det för det var där jag hittade min telefon och mitt abonnemang som jag ville ha. Jag förstår itne varför vi itne gick upp från början dit upp och kollade. Där fanns ju mina Tele2 killar och bara väntade ;) Det är inte rikigt som det låter, men det är menat att hjag ska ha tele2 och ingenting annat :D Jag hittade en väldigt fin telefon som jag ville ha och det bästa abonnemanget också : DNu kan jag ringa och skicka hu mycket sms jag vill :P Det kostar ingenting, eller att ringa kostar LITE, men absolut INTE mycket !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:Angelica
Kom ihåg mig?

E-postadress: [email protected]

URL/Bloggadress: http://mammaangeliicaaa.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0