12/12

Idag är det fedag :) Jätte skönt :)


Dagen börjadfe med att vi gick upp klockan 05,40 för att vi skulle vara på dagis när klockan var 06.45 . Max skulle ha luciatåg på dagis :) Det var väldigt fint må jag säga. Min lilla älskling var självklart tomte :) Och det skulle han vara hela dagen tyckte han så det fick han vara :) Han sover tom med sin tomtedräckt. Det är tur att jag hade en tunn som han kunde ha under den andra som är ganska tjock :) Men han skulle se lika dan ut som Jonathan så det var ju bäst att han fick göra det :) hehe . Luciatåget var jättefint. Dom stora barnen sjöng och gjordfe rörelser till dom olika sångerna. Dom små hängde inte riktikigt med (svar ja, Max är medräknad där ) . I år var det ingen frukost efter som det var förra året, men det var mysigt ändå :) Emelie fick springa runt och jaga barn i morse nrä klockan var sju, precis inann tåget skulle gå "/ Som tur var hade theo bara sprungit in på avdelningen inne på dagis och leteade efter sina vänner :) Söt han är då lille theo :)


Varför går man på någon annans barns luciatåg för? Det förstår inte jag, om jag ska vara ärlig, och de ska man väl vara?! Det har min mamma iaf lärt mig ;) Men man kanske tycker att man har något att göra där.

Du tror verkligen att du betyder något för honom va? Det gör du inte?! Och inte den andra heller.. Han tittade inte ens åt ditt håll! HAHAHA ! KÄNN DIG VÄRDELÖS ! Nu kanske du bröjar fatta vem som verkligen betyder något?

Jag  känner mig ganska motiverad till att ha helg, NOT ! Jag ska ha läxförhör på måndag om medeltiden, och sen på tisdag ska vi ha slutprov i Naturkunskap. Gud vad jga känner mig LADDAD ! NEEEJ ! Men en sak är säker, jag är duktig. Jag har koll på mina saker. Idag har jag fixat nya pärmar så att jag kan sätta in alla mina papper i en pärm, eller inte alla men i dom ämnena som det är inte så mycket papper i kan man ha i samma pärm. Har ju nummerregister så det är ju bara att skriva ner under vilken flik som olika ämnen ska sitta bakom så det hä sk anog bli bra. Nu kommer jag altså slipp ALLA lösa papper och därmed kommer jag alltid ha alla papper kvar när det är något som ska komperas elle ska göras om eller förbättra . Det känns rikigt jekla bra faktiskt ! Jag hittade även ett pennskriv uppe hos mamma som jag lånade. Hon tyckte att det var okej.. Jag frågade ju iaf, men visst kanske lite sent, men bättre sent än aldrig ;) eller vad äre man säger ;P haha. Men i det får jag plats med alla mina pennor. Eftersom jag int ekommer ha några mappar längre så kommer jag vara tvungen att ha ett pennskriv att ha min apennor i . Men det är bra för då vet jag vart dom är , och när det är dags att köpa nya :) Det är konsigt , men pennor försvinne otroligt lätt. Jag förstå inte rikigt vart dom tar vägen?! någon mer som har samma problem? Om inte annat om man ä snäll och lånar ut en penna så är det fåtal gångar man får tillbaka dom. Mäjligtvis efter en vecka om man har tur, trasig eller slut . Så jag ska sluta låna ut pennor. Jag kan köpa många pennor i skolan på måndag had ejga nog tänkt. Ska no gta ut en hundring och köpa lite nya pennor och block kanske, mäjligtvis suddegum också. Hmm. vi får se hur långt pengarna räcker.


I morgon då så vi åka med mamma och pappa in till fis farmor (inte rikiga utan den han valt själv . Min svärmor :) ) Fredrik ska ut och äta julbord ikväll med firman, så han lär va ganska på lyret ikväll, hoppas bara att han inte ringer till mig och väcker mig ;) man vet ju aldrig med dom där fulla pojkarna :) Eller så åker vi till Linda :) vi får se hur det blir :) Annars i helgen måste jag plugga, kommer vara jättetrött på måndag, känns jättebra. NEEJ !


Nej, kanske skulle ta och avsluta här och gå och sätta mig och kolla på Idol den lilla tiden som är kvar ! Jag är nöjd bara om KEVIN VINNER ! Men det gör han ju lätt eftersom han är så grymt jälva bra ;D !



Tack och hej // Mamma angeliicaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:Angelica
Kom ihåg mig?

E-postadress: [email protected]

URL/Bloggadress: http://mammaangeliicaaa.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0